Barbecueën op groene plekken: gooi afval na afloop alsjeblieft weg!
Wandelingen, bezoekjes aan de speeltuin, sportactiviteiten: De zomerdagen lokken mensen terug naar de vele parken en groene ruimtes in Aken. Als de temperaturen stijgen, stijgt ook het enthousiasme voor barbecues. De parken worden druk bezocht en veel bezoekers nemen barbecues en drankjes mee. Na de barbecue blijven echter vaak uitgebrande wegwerpbarbecues, verpakkingen, wegwerpservies en drankblikjes en -flesjes rondslingeren. Iedereen die dit doet, begaat een overtreding. Dit kan bestraft worden met een boete van 55 euro of meer.
De gemeentelijke dienst van Aken vraagt je om je meegebrachte barbecue-spullen na gebruik netjes weg te gooien en niet achter te laten. Daarvoor zijn er in de parken, vooral bij de gemarkeerde barbecueplekken, speciale afvalbakken geplaatst. Mocht het al vol zijn, dan worden bezoekers gevraagd hun afval thuis weg te gooien. De Waste Watchers van de gemeentelijke dienst zijn deze dagen ook in de groen- en parkgebieden op pad om bezoekers hierop attent te maken.
Je kunt je hier abonneren op onze RSS-feed voor onze persberichten https://www.aachen.de/rss-feed-pressemitteilungen/rss.xml